Mi történik egy coach (kócs) ülésen nálam?
2017. augusztus 03. írta: BeckLaura

Mi történik egy coach (kócs) ülésen nálam?

Előző cikkemben igyekeztem helyre tenni, hogy kik is vagyunk mi, life coachok. Ám az a tapasztalatom, hogy ezen a kérdésen felül is sok dolog nyitott még ezen a területen. Ami nagy kár, hiszen nagyon eredményes eszköztárral rendelkezik ez a technika.

No, de nézzük csak, hogyan néz ki egy ilyen típusú találkozás? J

Először is fontos már az első alkalommal tisztáznunk, hogy ami köztünk elhangzik, azt mindkettőnk részéről titoktartás kell, hogy övezze.

Miért is?

Az én részemet nem hiszem, hogy magyaráznom kell neked. Amit nekem elmondasz, az köztünk marad. Ez világos.

Mi a helyzet viszont veled? Miért nem jó, ha elmondod azt, ami kettőnk között elhangzik? Lényegében nagyon egyszerű ez is. Amit én, life coachként kérdezek tőled, illetve amiket mondok neked, azokat neked mondom. Ha másoknak elmeséled, ők a saját szűrőjükön keresztül értelmezik. Nagy eséllyel el is fogják mondani a véleményüket, ami más irányba viheti a gondolataidat. Olyan irányba, ami nem segít neked.

Ez nagyon fontos!

A másik lényeges eleme a találkozásainknak az, amit korábbi cikkemben is említettem már. A rendszeresség. Nagyjából egy, maximum két hét kell ahhoz, hogy egy-egy találkozás alkalmával hallott kérdéseket és új gondolatokat helyre tudj tenni az életedben, vagy legalábbis a fejedben.

Ezek az alapelvek nagyon fontosak.

Mit várhatsz egy találkozás alkalmával? Hogyan működik ez a típusú „terápia”?

Korábban már utaltam rá, hogy én itt leginkább kérdezek. Kérdéseket teszek fel neked. Kíváncsi vagyok, hogyan reagálsz rájuk. Sokszor te magad is meglepődsz a kérdéseken és az arra adott válaszaidon is.

Az emberek zöme tanácsokat ad. A saját életének szemüvegén keresztül nézi a helyzetedet. Mondják a véleményüket, tanácsolják mit tegyél és mit ne tegyél, véleményezik a helyzetet. Sokan közületek azt is tudjátok, kit kell ahhoz felhívni, hogy azt mondja, amit hallani szeretne. Igaz?

Egy life coachtól, azaz tőlem kérdéseket kapsz. Emellett sokszor biológiai és pszichológiai tényeket is adok neked.

Egy példa a kérdések erejére, amit szinte alig használnak a mai világban az emberek.

Figyelj!

Egymással szemben ülünk. Te azért jöttél el hozzám, mert nem stimmel valami az életedben.  Valamit nem csinálsz jól, illetve a dolgok nem alakulnak jól körülötted.

Én csak ennyit kérdezek tőled: MIRE SZÁMÍTASZ? EGY ÓRA MÚLVA A BESZÉLGETÉS VÉGÉN MIT FOGSZ ÉREZNI? Írd le egy szóval.

Aztán határozd meg, hogy számodra mit jelent az a szó? (Ez azért fontos, mert nem akarom az én életem tapasztalatai alapján rád erőltetni annak a szónak a jelentését, amit az imént használtál. Ennek az elméletnek az alapja egy filozófustól származik (Wittgenstein) aki azt mondta, hogy a föld összes lakosa más nyelvet beszél. Ha kicsit belegondolsz ebbe, teljesen igaza volt. J

Az erre a kérdésre adott válaszban sokszor ott van a kulcs. Innen indulunk el.

Az egyik ügyfelemtől az kérdeztem meg egyszer, hogy mit jelent számára a NYUGALOM? Hiszen ezt is hiányolja az életéből. Nem tudta pontosan megfogalmazni. Észrevetted már? Néha még a saját szótárad lapjai is hiányosak.

Neked is van válaszod a fent feltett kérdésre? Keress fel bátran a honlapomon, vagy a facebook oldalamon.

(Az ügyfeleim zöme más városban, néha más országban él, mint én. Velük skypeon, viberen, vagy facebook messengeren szoktam megtartani ezeket a találkozásokat. Így, ha neked is a távolság jelentette eddig a legnagyobb akadályt ahhoz, hogy felkeress egy life coachot, egy kifogást már ki is húzhatsz a listádról. ;) )

Következő alkalommal még közelebb hozom neked a life coach oldalamat is, hiszen eddig a korábbi cikkeimben inkább a grafológus arcomat mutattam meg nektek.

Kíváncsi vagy rá? Kövess itt az oldalon, vagy iratkozz fel a hírlevelemre, ahol mindig értesítéseket küldök az aktuális cikkekről, illetve ez mellett grafológiáról szóló videókat is kapsz tőlem. (Az első, megerősítő e-mailt és a többit is a PROMÓCIÓK mappába fogod megkapni!)

Laura

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://becklaura.blog.hu/api/trackback/id/tr4012718134

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása