4+1 bevált tipp arra, hogyan ne palizzanak be!
2019. március 10. írta: BeckLaura

4+1 bevált tipp arra, hogyan ne palizzanak be!

Az elmúlt hetekben állandóan hazudott nekem valaki. Egy telefon garanciáját szerettük volna érvényesíttetni a férjemmel. Az eladó hosszú heteken át ígérte, hogy felhív minket. Bármikor mentünk be, azt mondta, hogy pont ma telefonáltak és volt, mikor azt, hogy egy hét múlva érkezik a telefon javított állapotban. Természetesen akkor is ígérte, hogy fel fog hívni.

 

Az utolsó alkalommal viszont a következő dolog történt. Ismét elmentem megkérdezni, hogy mi a helyzet a telefonnal. Közölte, hogy sajnos nem sikerült megjavítani, és hogy pont aznap telefonáltak, hogy jövő héten levásárolhatom a telefon árát.(Jelzem, 4 héttel korábban azt mondta, meg tudták javítani.) Gyerekkel a kezemben álltam kint a bolt előtt, miközben ő cigizett a haverjával. Erre közöltem vele, hogy rendben van, akkor amit most mondott, azt írja le. Beleegyezett, de azt mondta, hogy előbb elszívja a cigijét. Ekkor valami elpattant bennem. Ott állok a 15 hónapos, 10 kilós fiammal a kezemben, és a másfél hónapos ígérgetés és hazudozás után közli velem, hogy a kisfiammal szagoljuk tovább a dohányfüstöt, mert ő még nem végzett. Erre én közöltem vele, hogy NEM! MOST MEGYÜNK BE. A FIAM 10 KILÓ, NEM FOGOM TARTOGATNI, AMÍG ELSZÍVJA A CIGIJÉT. Erre eldobta, bementünk és megírta a nyilatkozatot. Ez után mindig hívott a megbeszélt időpontokban és egy hét múlva tényleg kapunk egy új telefont.

Nézzük, mi történt?!

Folyamatosan játszmázott velem. Én pedig belementem. Ő volt a főnök, én a beosztott.

Felcseréltem a szerepeket és nem tudott vele mit kezdeni.

1.       tipp: Ha érzed, hogy belenyom valaki egy szerepbe, akkor azonosítsd, mit érzel. Adj neki nevet. Pl gyerek, balek, áldozat, főnök, stb. Ha el akarod érni, hogy te diktálj, viselkedj a szereped ellentéteként.

2.       tipp: Vedd észre, hogy mi a motivációja. Tárgyilagosan beszél, vagy az érzelmeidre próbál hatni, miközben épp átvág, vagy hazudik.  Amikor erre rájöttél, használd az ő fegyverét és kezdd el az ő érvrendszerét használni.

3.       tipp: Használd az ő szófordulatait. Ha felveszed a másik nyelvezetét, közelebbnek fog érezni magához, vagy frusztrálni fogod őt. A lényeg, hogy kibillented. Kilép a rendszeréből és elkezded zavarni. Innen átveheted az irányítást, majd az 1. vagy 2. technikát előveheted.

4.       tipp: Kérdezz rá mindenre. Ne vitatkozz vele, hanem kérdezz vissza mindenre. Az emberek megszokták, hogy válaszolsz nekik. A kijelentő mondatokra fel vannak készülve, de a kérdésekre nem. Ne térj el a tárgytól, csak kérdezz. Még akkor is, ha visszakérdez.

+1. Ha nem érzed magadénak a vitát, vagy játszmát, ne állj bele. Mindig van választási szabadságod! Ha nem muszáj és nincs értelme, ha úgy érzed, hogy fölösleges energia pocsékolás lenne, akkor dönts úgy, hogy ezt meghagyod a másiknak.  

Néhány napja mesélte épp az egyik diákom, hogy egyszer azt mondtam neki, hogy ha nem érzed a sajátodnak a történetet, hallgasd meg és lépj ki belőle. A tiéd a döntési szabadság, hogy belemész, vagy nem. Őt akkor lekiabálta valaki egy olyan dolog miatt, amiről ő nem tehetett, majd ezébe jutott ez a mondatom. Nyugodtan végighallgatta, majd felállt, beült a kocsiba és elment onnan. Utána persze azt mondta az ismerőse, hogy kihátrált a szituációból, pedig csak úgy döntött, hogy nincs értelme belemenni. Ezt nemrég mesélte el nekem és még mindig büszke erre a döntésére. A főnöke nem érti, de ő ettől teljesen nyugodtan és jó szívvel emlékszik vissza erre a döntésére.

Érdekes, hogy épp a napokban velem is történt egy hasonló eset. Látjátok? Az első történetbe belementem, mert úgy éreztem, hogy van értelme. A másodikból pedig kiléptem, mielőtt belementem volna.

Erről a cikkről egy videót is készítettem, amit itt tudsz megnézni.

Ha érdekel még több gondolat tőlem, kövess a Facebook vagy az Instagram oldalamon.

Ha olyan grafológiai érdekességeket szeretnél megtudni, amit csak a hírlevélben mondok el, akkor csatlakozz az egyre bővülő  feliratkozottak táborához.

A honlapomat pedig itt tudod megnézni!

További nagyon szép napot kívánok!

Laura

A bejegyzés trackback címe:

https://becklaura.blog.hu/api/trackback/id/tr4814681196

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása